Rambut Sering Gugur? Zinc Complex Sedia Membantu Menguatkan Akar Rambut







Hari-hari penuh rambut di lantai. Hari-hari kena sapu rambut. Kalau tidak disapu, silap-silap anak kutip bawa masuk ke mulut. Risau dengan rambut yang semakin lama semakin banyak yang gugur? Alamatnya, botak sebelum usia tua. Penyelesaiannya, amalkanlah vitamin untuk mencegah rambut gugur atau sumber makanan yang tepat untuk menguatkan rambut dari hujung sehingga ke akarnya.



Salah satu vitamin Shaklee yang disyorkan untuk masalah rambut gugur ialah Zinc Complex. Kekurangan zinc di dalam diet seharian akan melemahkan akar menyebabkan keguguran rambut. 25mg-50mg zinc diperlukan setiap hari untuk mengatasi masalah ini. Walaupun Zinc Complex cuma membekalkan 15mg zinc dalam setiap tablet, kita akan mendapat sumber zinc lain di dalam pemakanan kita sehari-hari.

Zinc Complex untuk 4 bulan penggunaan





Selain itu, ESP (Energizing Soy Protein) juga boleh menghalang keguguran rambut. Oleh itu, biasanya di dalam Set Bersalin Shaklee ada disertakan ESP. Kebanyakkan ibu-ibu akan mengalami masalah rambut gugur yang teruk selepas mengandung. Cuma terpulang kepada pilihan masing-masing untuk mengambil ESP ataupun tidak. ESP ialah sumber protein yang membantu menguatkan rambut. Keratin iaitu blok binaan asas rambut, adalah protein yang dibentuk oleh gabungan daripada 18 asid amino. ESP mengandungi asid amino yang mencukupi jika diambil di dalam kuantiti yang betul. Selain itu, ESP juga membantu memperbaiki sel-sel kulit kita supaya lebih sihat dari dalam. 

ESP untuk 1-2 bulan penggunaan




Satu lagi vitamin untuk keguguran rambut yang disyorkan ialah Shaklee Collagen Powder (SCP). Kolagen ialah komponen utama dalam pertumbuhan rambut kerana ianya boleh menghalang radikal bebas yang boleh menjejaskan struktur rambut. Kolagen juga boleh menguatkan rambut dari akar dan meningkatkan diameter helaian rambut untuk rambut yang lebih kukuh dan kuat.

Shaklee Collagen Powder 15 hari penggunaan






Ingin mendapatkan vitamin ini...?

Sebarang pertanyaan & konsultasi penuh, boleh hubungi saya:

☏ sms/wa : 019.931.9790 (YANI ISMAIL)
✉ email : idyani@gmail.com
                                                




"Ingin pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan hanya 
mendaftar menjadi ahli SHAKLEE? 
Hubungi saya juga. 
Hanya dengan online, anda mampu meraih pendapatan lumayan setiap bulan. 
Wakil pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan"







* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit







Zinc Complex Untuk Kesuburan Lelaki







Kenapa mesti Zinc Complex? Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali gnda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki.



Kekurangan zinc yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang tidak normal pada testikal, kiraan sperma yang rendah, kemorosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang & rambut gugur.

Zinc Complex dirumus dari zinc glukonat semula jadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh kita. Zinc sesuai untuk pengambilan masa panjang, Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.


Di antara manfaat Zinc Complex yang lain ialah
  • mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk memelihara metabolisme gigi dan pertumbuhan
  • membantu pembentukkan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ
  • bintik putih di kuku adalah tanda kekurangan zinc yang boleh menyebabkan lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau hilang daya penglihatan
  • membantu pengeluaran kelenjar thymus. Kelenjar thymus ialah kelenjar yang mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluaran sel-T untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.
  • mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik di kulit.
  • melindungi kesihatan prostat, memperbaki dan menyembuh benign prostatomegaly (masalah prostat lelaki) dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat dalam kadar 70% pengambilan zinc untuk jangka masa panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten dan meninggikan kiraan sperma. Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga
  • wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu penguncupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya
  • Kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne & jerawat
  • untuk mengekalkan deria bau yang sihat & sensitif








Ingin mendapatkan vitamin ini...?

Sebarang pertanyaan & konsultasi penuh, boleh hubungi saya:

☏ sms/wa : 019.931.9790 (YANI ISMAIL)
✉ email : idyani@gmail.com
                                                




"Ingin pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan hanya 
mendaftar menjadi ahli SHAKLEE? 
Hubungi saya juga. 
Hanya dengan online, anda mampu meraih pendapatan lumayan setiap bulan. 
Wakil pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan"







* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Mealshakes Tidak Selamat Untuk Kanak-Kanak...??







MEALSHAKES, nama yang sudah tidak asing lagi di kalangan ibu-ibu yang sentiasa mencari vitamin terbaik untuk kesihatan anak-anak mereka. Walaupun sentiasa dimomokkan dengan isu-isu negatif, tetapi kedangkalan fakta membuatkan isu-isu ini hanya dipandang sepi. Dedak, makanan orang dewasa, makanan yang ada gula tambahan, makanan yang rendah lemak dan sebagainya dilabelkan untuk Mealshakes. Seolah-olah Mealshakes ini BERACUN & BERTOKSIK. 


Tahukah kita, Mealshakes telah banyak membantu ibu-ibu menangani masalah yang berkaitan dengan kesihatan anak mereka. Sembelit, hilang selera makan, asthma, sering demam & selesema dan sebagainya semakin beransur tiada setelah konsisten dengan Mealshakes. Jadi, macam mana pula timbulnya isu Mealshakes ini beracun? Mealshakes ini memudaratkan? Mudarat atau tidak bukan disebabkan Mealshakes, tetapi bergantung kepada cara aplikasinya. Adakah mengikut sukatan yang betul? Adakah anak kita tidak mempunyai "soy allergic"? Adakah anak kita ada mengambil ubat-ubatan hospital atau klinik? Untuk pengetahuan, Mealshakes hanya dibenarkan untuk anak-anak yang berumur setahun & ke atas sahaja. 


Isu MALTODEXTRIN di dalam Mealshakes. Ini ialah isu yang sentiasa dibangkitkan tanpa mengetahui apakah itu Maltodextrin dan fungsinya yang sebenar.

Maltodextrin merupakan bahan perisa/penambah yang biasa digunakan. Ia merupakan karbohidrat yang mudah dihadam yang diperbuat daripada beras, jagung ataupun kanji kentang. Juga boleh didapati dari barli atau gandum) Maltodextrin dibuat dari bahan semulajadi yang sudah semestinya NON-GMO dan bukannya dari bahan kimia walaupun melibatkan tindakbalas kimia dalam proses penghasilannya. Ia merupakan bahan yang selamat yang digunakan sebagai pemekat atau "fillied" dalam pemprosesan makanan.

Maltodextrin menpunyai indeks glisemik yang tinggi. Ia menukarkan karbohidrat yang kompleks kepada glukos dan dicerna dengan cepat. Atas sebab inilah, Mealshakes sangat disyorkan untuk mereka yang mengalami masalah kekurangan berat badan atau hilang selera makan di mana Mealshakes berfungsi untuk menambahkan selera makan & berat badan seseorang. kredit


kandungan nutrisi di dalam Mealshakes
Mealshakes sesuai untuk kanak-kanak & juga orang dewasa. Tetapi haruslah mengikut sukatan yang betul. Umpamanya kita makan cendol. Cendol ini makanan untuk orang dewasa atau kanak-kanak ? Jika untuk kedua-duanya, adakah anak-anak kita akan makan cendol sebanyak yang orang dewasa makan? Sengaja saya gunakan cendol sebagai contoh sebab sekarang musim panas. Tetiba teringatkan cendol sejuk. 

Jadi diharap dengan segala penerangan & penjelasan yang telah diberikan, ibu-ibu tidak lagi perlu risau dan khuatir untuk memberikan Mealshakes untuk anak-anak. 






Ingin mendapatkan Mealshakes ?

 order sekarang

Anda akan membuat tempahan terus melalui ESELL Shaklee






Sebarang pertanyaan & konsultasi penuh, boleh hubungi saya:

☏ sms/whatssap : 019.931.9790 (YANI ISMAIL)
✉ email : idyani@gmail.com
                                                




"Ingin pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan hanya 
Hubungi saya juga. 
Hanya dengan online, anda mampu meraih pendapatan lumayan setiap bulan. 
Wakil pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan"






* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Set Menyusu Shaklee Boleh Banyakkan Susu Badan. Fakta atau Auta?







Seringkali saya mendengar keluhan ibu-ibu yang mendakwa susu badan mereka semakin berkurangan. Malah ada yang mula saja bekerja selepas cuti bersalin samada 60 hari atau 90 hari, susu badan semakin kering untuk dibuat bekalan anak di tadika. Mulalah ibu-ibu ini mencari set menyusu ataupun vitamin yang mampu untuk menambahkan kembali susu badan mereka.




Buat pengetahuan semua, konsep penyusuan adalah sangat mudah. Permintaan haruslah selari dengan pengeluaran. Demand vs supply. Semakin kerap kita menyusukan anak, kuantiti susu akan makin bertambah. Ini memang tidak dapat dinafikan oleh sesiapa pun. Selain itu, ibu-ibu juga haruslah menjaga pemakanan & pantang larang selagi menyusukan anak. Bukanlah bermaksud pantang seperti selepas bersalin. Tetapi pantang dari makanan atau minuman yang boleh menjejaskan pengeluaran susu.

Mahukan petua & teknik untuk tambahkan susu badan? Boleh baca di sini & di sini.





Ok. Berbalik kepada isu vitamin untuk memperbanyakkan susu badan. Sekarang hangat diperkatakan tiada vitamin mahupun ubat yang boleh memberi hasil susu badan yang banyak. Ya, memamg betul. Memang tiada vitamin atau ubat yang boleh memperbanyakkan susu badan selagi ibu-ibu tidak mengikut konsep asas penyusuan. Yang paling mendapat permintaan dari ibu-ibu ialah Set Menyusu Shaklee. Untuk pengetahuan, Set Menyusu Shaklee hanya membantu ibu-ibu mendapatkan tubuh badan yang sihat. Tubuh yang sihat menandakan sistem badan yang normal. Tidak dinafikan kebaikan & khasiat vitamin yang terkandung di dalam  Set Menyusu Shaklee pun sedikit sebanyak mempengaruhi pengeluaran susu jika dilihat berdasarkan setiap fungsi yang ada di dalam vitamin tersebut. Namun sebenarnya ia lebih kepada meningkatkan tahap kesihatan si ibu. 




Untuk lebih terperinci, saya huraikan sedikit sebanyak kebaikan & khasiat Set Menyusu Shaklee

♥ ESP
❋ sebagai "milk-booster"
menyediakan 9 asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia
membekalkan tenaga dengan segera dan boleh bertahan lama
Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan
kandungan indeks glisemik yang rendah
mengawal berat badan

♥ VITA-LEA
❋ pelengkap nutrisi akibat amalan diet dan pemakanan yang tidak seimbang 
 30 nutrisi lengkap yang diekstrak daripada sayuran & buah, 12 vitamin & 7 mineral
 mengelakkan keletihan, anemia, mencegah tekanan, merangsang peredaran darah
 mengandungi asid folik yang merangsang pengeluaran susu badan

♥ ALFALFA
❋ sebagai "milk-booster" 
 melegakan keletihan
mencuci hati, darah & usus
 kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia
❋ menyingkirkan lemak & kolesterol. Sesuai untuk ibu-ibu yang ingin mengurangkan berat badan 


♥ B-COMPLEX
❋ mengandungi semua 8 vitamin- B1, B2, B3, B6, B12, asid folic dan biotin
 menukarkan makanan kepada tenaga
 berupaya memekatkan susu badan
 mencegah anemia, pening, sakit kepala, keletihan, migrain
❋ melawan tekanan

♥ VITA-C
❋ memperbaiki simptom pendarahan
 mencantikkan kulit
 mengukuhkan sistem imun
 mampu mengurangkan kolesterol

♥ OSTEMATRIX (kalsium)
❋ menguatkan tulang
 memperbaiki kekejangan & kebas
 meringankan stress
 kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi
 mengurangkan PMS (pre-menstrual syndrome)



Walapun ESP dan Alfalfa dilihat lebih kepada "milk-booster", tetapi ianya tidak akan berjaya tanpa konsep penyusuan yang betul. Diharapkan penerangan ini dapat memberikan sedikit sebanyak maklumat mengenai Set Menyusu Shaklee & teknik penyusuan. Semoga ibu-ibu di luar sana dapat menjayakan penyusuan sehingga 2 tahun. 


Berminat dengan Set Menyusu Shaklee ? 


Setiap pembelian Set Menyusu Shaklee akan disertakan E-BOOK " RAHSIA BANYAKKAN SUSU IBU" & berhak untuk mendapatkan konsultasi terbaik dari saya...!




YANI ISMAIL(SID 911668)
019.931.9790

Email: idyani@gmail.com







"Ingin pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan hanya mendaftar menjadi ahli SHAKLEE? Hubungi saya juga. 
Hanya dengan online, anda mampu meraih pendapatan lumayan setiap bulan. 
Wakil pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan"






Vitamin Terbaik Untuk Yang Selalu Tidur Di Pejabat








Kerap kantoi dengan bos kerana tidur di pejabat ? 
Tertidur semasa mesyuarat penting ?
Badan selalu penat & letih ?
Perlukan vitamin untuk sentiasa bertenaga ?



Gaya hidup yang sibuk & tekanan yang sentiasa ada membuatkan kita sering kekurangan rehat yang mencukupi. Samada mental atau fizikal, kedua-duanya memerlukan rehat. Semua ini berhubung kait dengan sistem tindakbalas tubuh. Apabila mental & fizikal tubuh terlalu penat tanpa rehat yang cukup, badan akan menjadi lemah. Otak pula tidak akan dapat berfungsi dengan baik. 

Faktor pemakanan juga memainkan peranan yang penting dalam memastikan tubuh mendapat tenaga & nutrisi yang cukup untuk melakukan kegiatan seharian. Namun dengan kekangan masa & gaya hidup serta cara pemakanan kita, adakah kita yakin tubuh kita mampu membekalkan tenaga yang secukupnya?

Antara vitamin yang dicadangkan untuk membekal tenaga segera ialah Vita-Lea, multivitamin yang pertama di dunia, B-Complex, Energizing Soy Protein (ESP), Performance Drink & Cinch Energy Tea Mix. Kesemua vitamin ini mampu membekalkan tenaga yang cukup untuk tubuh kita supaya tidak mudah kepenatan & kelelahan sepanjang hari. Tetapi tidak bermakna harus diambil kesemuanya sekali. Bergantung kepada keadaan individu.






             



Ingin mendapatkan vitamin ini...?

Saya akan menghantar terus pesanan anda dengan kadar rata RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk Sabah & Sarawak

Sekiranya ada persoalan berbangkit mengenai rundingan harga mengikut bajet, dosage, kuantiti dan pengambilan setiap produk, boleh hubungi saya 

Yani Ismail
Call/SMS/wassap: 019-9319790




"Ingin pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan hanya mendaftar menjadi ahli SHAKLEE? Hubungi saya juga. 
Hanya dengan online, anda mampu meraih pendapatan lumayan setiap bulan. 
Wakil pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan"











Sukar mendapat anak, masalah di bahu isteri atau suami ?








Seram sejuk tengok tajuk di atas ? Dalam dunia perubatan, semuanya boleh terjadi. Masalah kesuburan bukan hanya berlaku di kalangan wanita. Malah boleh juga pada lelaki. Samada yang masih muda belia atau pun yang telah berusia & telah berumahtangga. Produk & vitamin untuk kesuburan lelaki pun sudah bersepah-sepah di pasaran. Ini membuktikan ada yang peka dengan tahap kesihatan kaum adam. Namun, masyarakat pada hari ini masih meletakkan punca sukar untuk mendapatkan anak hanya di atas bahu kaum wanita. Seolah-olah hanya wanita yang bermasalah, kurang subur, mandul & sebagainya tanpa memikirkan apakah lelaki juga boleh menjadi punca kepada permasalahan ini.




Melalui teknologi dan kepakaran yang ada pada zaman sekarang, kesuburan pasangan sangat mudah untuk ditentukan. Tahap kesuburan seseorang berubah dari semasa ke semasa. Ia dipengaruhi oleh beberapa faktor seperti umur, tahap kesihatan, alam sekitar, penyakit yang boleh mengancam kesuburan seperti penyakit kelamin dan pelbagai perkara lain, termasuk kecederaan dan kemalangan membabitkan anggota kelamin.

Ujian tahap kesuburan sebelum kahwin berkemiungkinan boleh berubah selepas berkahwin. Lelaki yang mempunyai sepasang buah zakar yang normal dapat menghasilkan sperma yang mencukupi, aktif & sihat. Namun jika masih hendak tahu tahap kemampuan menghasilkan sperma, bolehlah menjalani ujian air mani. Cara mengeluarkan sampel air mani ialah melalui onani iaitu mengurut zakar sehingga mencapai ejakulasi air mani. Sampel air mani hendaklah dihantar ke makmal secepat mungkin, iaitu tidak lebih dari sejam. Jika ada sperma dalam air mani, ini petanda si suami tidak mandul.




Profil sperma normal ialah mempunyai isi padu air mani tidak kurang daripada dua milimeter (ml). Jika kurang, mungkin pengambilannya tidak sempurna dan perlu diulangi lagi sekali selepas seminggu. Biasanya 1ml air mani mempunyai tidak kurang daripada 20juta sperma.

Peratusan sperma yang aktif tidak kurang daripada 40% dan peratusan sperma berbentuk normal tidak kurang daripada 30%. Profil sperma boleh berubah secara positif atau sebaaliknya. 

Oleh itu, jika sudah berkahwin serta belum dikurniakan cahaya mata, suami perlu menjalani ujian air mani untuk mengetahui profil sperma, walaupun sudah melakukannya sebelum berkahwin.



Bersalin secara normal atau pembedahan, yang mana satu jadi pilihan ?







Apabila saya disahkan mengandung buat pertama kali pada tahun 2010, memang saat yang amat menggembirakan setelah hampir 2 tahun menanti. Waktu tu tak payah cakap lah, semua perasaan ada. Takut, gembira, cuak, teruja. Semua bercampur baur. Tapi kandungan saya tak bertahan lama. Gugur setelah menginjak umur sebulan lebih. DUGAAN buat saya & suami. Sedih yang teramat hingga tak mampu nak dibayangkan.


Gambar hiasan


Namun ternyata, Allah Maha Penyayang.  Sebulan selepas itu, saya disahkan hamil sekali lagi. Memang tak percaya pada awalnya sebab mengikut pengalaman orang-orang tua & sahabat handai, selepas gugur memang susah nak lekat dalam waktu terdekat. Tapi Alhamdulillah....kandungan saya membesar dengan sihat selama 9 bulan. Cuma alahan agak teruk pada awal 3 bulan kehamilan. 2-3 kali juga dimasukkan ke wad.

Tibalah saat melahirkan. Saya dimasukkan ke wad seminggu lebih awal dari tarikh jangka lahir disebabkan ada masalah dengan denyutan jantung baby. Terpaksa berkampung di hospital sebab doktor nak repeat ujian CTG (cardiotocography). 

Saya masih ingat hari tu, hari Sabtu, 16 Julai 2011. Tepat jam 9 pagi, saya ditolak masuk ke labour room setelah bukaan rahim 3cm. Di dalam labour room, doktor pecahkan air ketuban & rasa sakit semakin lama makin terasa. Sehingga lah jam 12 tengahari, bukaan masih lagi 3cm. Doktor pakar datang. Check denyutan jantung baby. Terus saya kena induce untuk bagi jalan terbuka sebab air ketuban makin kering & jantung baby semakin lemah. Masa tu hanya Allah saja yang tahu perasaan saya. Sakit & cemas silih berganti.

Jam 5 petang. Sekali lagi doktor pakar datang buat pemeriksaan. Tetiba doktor bagitau saya "awak ni kena buat caesarean. jalan tak terbukak. dari pagi tadi sampai sekarang, baru 4cm".. Allahurabbi...ternganga saya & suami. Tak pernah terlintas akan kena ceasar. Saya dah kecut perut. Muka dah pucat. Seram sejuk. Suami pegang tangan saya untuk tenangkan hati. Doktor pakar minta saya tandatangan surat persetujuan untuk dibedah.

Tepat jam 6 petang, saya ditolak masuk ke bilik bedah. Dibius separuh badan. Di dada diletakkan kain rentang warna hijau untuk memisahkan mata saya dengan perut yang akan dibedah. Masa tu, saya hanya mampu mengucap & berselawat. Takut yang teramat sangat. Nasib baik ada doktor di sebelah yang cuba menarik perhatian saya agar tidak terlalu panik dengan bertanyakan serba sedikit pasal saya. Kami berborak seolah-olah tiada apa yang berlaku. Tapi saya masih mendengar ketung ketang bunyi peralatan yang digunakan semasa proses ceasar tu. Ngeriiii.....!!

Air mata menitis tatkala mendengar suara bayi menangis. Allahuakbar...Alhamdulillah...Saya telah bergelar seorang ibu tepat jam 7.02 malam. Melahirkan seorang putera yang sangat comel dengan berat 4.05kg. Usai bilal masjid berhampiran melaungkan azan Maghrib, saya telah selamat dijahit.


Raja Aliff  Nuqman b. Raja Aznan (2 tahun 9 bulan)


Ada yang berkata "best lah kena ceasar. mesti tak rasa sakit". Siapa cakap ceasar tak sakit..? Sakit ceasar bukan semasa dibedah. Tetapi sakit akan terasa setelah ubat bius sudah habis. Sakit yang teramat sampaikan saya menangis teresak-esak semasa di dalam wad disebabkan tidak tahan menanggung sakit. Lebih daripada sakit kontraksi nak bersalin. Nak bangun untuk ke tandas pun, azabnya Allah saja yang tahu. Lebih-lebih lagi ketika waktu nak menyusukan anak. Serik ? Memang serik untuk bersalin ceasar sekali lagi. Sebabnya kesan bius masih dapat saya rasa walaupun anak saya dah mencecah umur setahun lebih. Tambahan lagi, penjagaan pantang untuk mereka yang bersalin secara ceasar lagi rumit & renyah berbanding bersalin secara normal. Tersilap langkah, bekas jahitan akan terbuka. Malahan mungkin akan bernanah. Saya sendiri terpaksa dicuci dua kali  tempat yang dibedah semasa di dalam pantang disebabkan bekas jahitan ada sedikit bernanah & luka.

Kenapa saya cakap pantang caesarean lagi rumit & renyah ? Sebab saya berjaya melahirkan anak kedua saya secara normal pada Januari 2013. Juga seorang putera dengan berat 4.01kg. Jadi pengalaman normal & ceasarean sudah dapat saya rasa. Alhamdulillah..... tetapi jika diberi pilihan samada ceasar atau normal, sudah tentu saya memilih normal. Kesakitan hanya sekejap berbanding secara ceasar. Sakit berbulan-bulan, malah mungkin bertahun-tahun.


Raja Aneeq Nuqman b. Raja Aznan (1 tahun 3 bulan)


Kepada bakal-bakal ibu di luar sana, berdoalah banyak-banyak. Mintalah dengan Allah supaya dipermudahkan proses bersalin kerana pada waktu itu, nyawa kita sudah berada di hujung tanduk. Mohon ampun dengan suami, ibu bapa & mertua. Mohon mereka mendoakan keselamatan kita & anak di dalam kandungan.

Tidak lupa juga, terima kasih saya ucapkan kepada kakitangan di wad bersalin Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian (HUSM), Kelantan di atas layanan & penjagaan anda semua sepanjang saya di sana. Hanya Allah yang mampu membalas jasa-jasa kalian.



Ada yang bertanya... Serik nak melahirkan ?
Sudah tentu tidak...!!

Terima kasih, Tuhan.....











Kurangkan Rabun dengan Carotomax







Rimas berkaca mata ? Saban tahun kena upkan "power" spek ? Mungkin sudah sampai masanya kita perlukan vitamin untuk mata. Salah satu cara untuk menjaga kesihatan mata ialah memberikan mata nutrisi yang diperlukan terutamanya Vitamin A. Di antara makanan yang baik untuk kesihatan mata ialah salmon, brokoli, bayam, kubis, telur, lobak merah, aprikot, bawang putih, tomato & biji bunga matahari.





Sebelum itu, kita kenali dulu apakah masalah yang membuatkan mata kita menjadi rabun dan perlukan kaca mata.

Rabun mata adalah keadaan di mana cahaya dari objek yang dilihat tidak difokuskan di atas retina. Rabun disebabkan oleh ketidakseimbangan di antara panjang bola mata dengan kuasa kornea dan kanta mata.

Terdapat 4 jenis rabun mata:

  1. Miopia (rabun jauh)
  2. Hiperopia (rabun dekat)
  3. Astigmatism (objek kelihatan kabur & herot benyot)
  4. Presbiopia (rabun tua bila umur menjangkau 40 tahun)

Antara langkah untuk merawat rabun mata ialah
  • memakai cermin mata
  • memakai kanta sentuh
  • pembedahan refraktif seperti LASIK (hanya untuk 18 tahun ke atas)
  • Orthokeratology (pembentukan kornea menggunakan kanta sentuh khas)


CAROTOMAX Shaklee ialah salah satu vitamin unggul untuk mencegah mata dari menjadi rabun dan menjaga kesihatan mata dengan baik

Mengapa Carotomax ?
Caratomax mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata yang sihat, kulit & membran mukosa





  • Alpha Carotene untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan
  • Beta Carotene memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka, mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan kanser usus, payudara & prostat
  • Lycopene bersifar anti-oksidan, menghalang penuaan organ, untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun. Mengurangkan penyakit kelenjar prostat
  • Astaxanthin melindungi kerosakan oksidasi kolesterol LDL. Shaklee menggunakan karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut yang tulen
  • Lutein menyekat katarak, AMD ( age related macular disease/penyakit makular berkaitan umur), glaukoma
  • Zeaxanthin melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek merbahaya. Mengurangkan risiko kanser payudara, ovari, endometrial & serviks




Pengambilan purata karotenoid lutein, likopena & beta karotena adalah hanya 8mg. Carotomax membekalkan lebih 13mg (21,500IU) karotenoid berfaedah ini.

Antara kelebihan Carotomax

  1. Lebih selamat dari Vitamin A kerana pengambilan berlebihan vitamin A berlebihan akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun, ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, & beta kerotena di dapati selamat untuk pengambilan
  2. Mempertingkatkan penglihatan kerana ianya menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap.
  3. Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, kulit kering, jerawat & akne. Penggunaan luaran untuk merawat jerawat, kudis buta, akne & ulser kulit.
  4. Pengambilan kerap beta kerotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama risiko kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  5. Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru, batuk, hepatitis, asthma & selesema
  6. Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga untuk penghasilan sperma yang sihat








Ingin mendapatkan vitamin ini...?

 ORDER SEKARANG

Anda akan membuat tempahan terus melalui ESELL Shaklee






Sebarang pertanyaan & konsultasi penuh, boleh hubungi saya:

☏ sms/whatssap : 019.931.9790 (YANI ISMAIL)
✉ email : idyani@gmail.com
                                                




"Ingin pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan hanya 
Hubungi saya juga. 
Hanya dengan online, anda mampu meraih pendapatan lumayan setiap bulan. 
Wakil pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan"




Apa yang hebat sangat tentang OSTEMATRIX..?



Semua orang tahu mengenai pil kalsium. Tetapi adalah kita tahu bagaimana mencari pil kalsium yang terbaik? Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Inilah keistimewaan Ostematrix, pil kalsium Shaklee. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi & garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zink, kuprum, mangan dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplement kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.



Cara terbaik untuk mengukur penyerapan kalsium daripada supplement adalah dengan mengukur perubahan dalam  tahap kalsium darah selepas penggunaan supplement. Penggunaan hanya 2 caplets dari Ostematrix menyebabkan dalam peningkatan statistik penting dalam tahap kalsum darah untuk 12 jam









Antara kebaikan & khasiat Ostematrix Shaklee ialah

  • Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat
  • Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi & artritis.
  • Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk & stress. Ia jua memperbaiki mood swing, depresi, sakit kepala & pitam
  • Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan Magnesium serentak dapat meringankan sakit sewaktu haid dan membantu membuang air kecil
  • Kalsium adalah mineral alkali dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti di waktu umur tua. Tambahan pula, kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi
  • Memperbaiki hiperaktiviti perut & sakit gastrik
  • Vitamin D di dalam Ostematrix membantu meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada mataharo sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil vitamin D
  • Magnesium ialah ion positif no 2 yang penting di dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang & rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut & usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos (gula meningkat dalam darah)
  • Zink, boron, mangan & kuprum memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk memperbaiki tulang, rawan & menghalang artritis




Bagaimana memilih kalsium yang terbaik ?


  1. Pilih pil kalsium yang mengandungi vitamin D & Magnesium
  2. Elakkan pil kalsium yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelakan keracunan plumbum
  3. Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral








Ingin mendapatkan vitamin ini...?

Kami akan menghantar terus pesanan anda dengan kadar rata RM10 untuk Semenanjung Malaysia dan RM20 untuk Sabah & Sarawak

Sekiranya ada persoalan berbangkit mengenai rundingan harga mengikut bajet, dosage, kuantiti dan pengambilan setiap produk, boleh hubungi saya 

Yani Ismail
Call/SMS/wassap: 019-9319790




"Ingin pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan hanya mendaftar menjadi ahli SHAKLEE? Hubungi saya juga. 
Hanya dengan online, anda mampu meraih pendapatan lumayan setiap bulan. 
Wakil pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan"




Set Mengandung: Apakah vitamin yang perlu diambil oleh bakal ibu ?





Telah berkahwin & disahkan mengandung? Tahniah....Saat inilah yang paling dinanti-nantikan oleh setiap wanita yang berkahwin. Kini, bermulalah episod mencari vitamin yang sesuai untuk ibu mengandung. . Vitamin Shaklee menyediakan semua yang ibu perlukan semasa kehamilan untuk perkembangan bayi. Vitamin bukan sahaja penting untuk ibu tetapi juga penting untuk tumbesaran bayi di dalam kandungan agar mendapat zat & nutrient yang mencukupi.






Vitamin Shaklee memberi ibu-ibu yang mengandung kesihatan keseluruhan kerana pemakanan seorang wanita sebelum mengandung dan semasa memgandung akan memberi kesan terhadap kesihatan bayi.






Energizing Soy Protein. 

Sumber protein yang dapat memastikan pertumbuhan bayi yang normal



Mengandungi kesemua 8 vitamin B. B1, B2, B3, B6, B12, biotin, panthotenic acid, folic acid. Vitamin ini tidak dihasilkan oleh badan. Hanya dapat diambil dari pemakanan & supplement. B-Complex dapat meningkatkan fungsi saraf, mncegah kecacatan tiub neutral, mengelakkan kelahiran pra-matang & dapat mencegah ibu mengandung dari kencing manis



Ostematrix ialah pil kalsium. Kalsium penting untuk pembinaan tulang yang kuat. Kalsium yang cukup boleh mengelakkan ibu mengandung mengalami sakit gigi, sakit pinggang & lenguh-lenguh seluruh badan. 4 biji tablet Ostematrix mampu membekalkan keperluan kalsium harian ibu-ibu mengandung. Ostematrix dari Shaklee juga mengandungi Magnesium & Vitamin D yang membantu memaksimakan penyerapan kalsium ke dalam tubuh dan mengekalkannya untuk tahan lebih lama.


Vitamin C dihasilkan dari ekstrak jagung iaitu sumber utama vitamin C. Vitamin C mempunyai komponen yang samaseperti buah citrus. Vitamin C berfungsi merangsang penyerapan zat besi & asid folik. Vitamin C juga berfungi  merangsang penghasilan kolagen untuk pertumbuhan otot, tulang & tulang rawan. Di samping itu, vitamin C dapat meningkatkan sistem imunisasi ibu yang sedang mengandung.


Vita-Lea mengandungi 28 vitamin & mineral yang menjadikan vita-lea multivitamin yang lengkap. Sistem penyerapan aktif Vita-Lea akan meningkatkan penyerapan asid folik. Vita-Lea juga mampu untuk mencegah sebarang kekurangam vitamin dalam badan. Vita-Lea membekalkan zat besi yang penting di dalam hemoglobin yakni sel darah merah yang berfungsi mengangkut oksigen kepada bayi. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu mengandung mengalami anemia yang boleh membawa kepada risiko tumpah darah semasa melahirkan. Sebab itulah, zat besi dibekalkan kepada ibu mengandung untuk mengelakkan paras hemoglobin (hb) yang rendah. Selain itu, kekurangan zat besi juga boleh menyebabkan kelahiran bayi pra-matang.






 

Omegaguard membekalkan kepekatan DHA & EPA yang tinggi. Otak bayi mengandungi 70% daripada asid lemak omega-3 DHA & EPA. Omega-3 diperlukan untuk perkembangan otak dan penglihatan awal bayi. Untuk ibu mengandung, pengambilan Omegaguard disarankan ketika kandungan berusia 4 bulan dan harus dihentikan ketika kandungan mencecah 8 bulan. Ini kerana Omegaguard mencairkan darah dan boleh menyebabkan tumpah darah semasa melahirkan.





Teruja bukan ? Tambahan lagi jika mengandung buat kali yang pertama. Kita sentiasa berusaha mencari yang terbaik untuk kesihatan & kecergasan anak yang dikandung. Oleh sebab itulah, Shaklee menyediakan set vitamin yang bersesuaian dengan kehendak & pilihan kita.







Ingin mendapatkan Set Mengandung ini...?

 order sekarang

Anda akan membuat tempahan terus melalui ESELL Shaklee




Sebarang pertanyaan & konsultasi penuh, boleh hubungi saya:

☏ sms/whatssap : 019.931.9790 (YANI ISMAIL)
✉ email : idyani@gmail.com
                                                




"Ingin pendapatan 4-5-6 angka sebulan dengan hanya 
Hubungi saya juga. 
Hanya dengan online, anda mampu meraih pendapatan lumayan setiap bulan. 
Wakil pengedar seluruh Malaysia masih diperlukan"